Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
Home    Login     
Logout in [min] [minutetext]

Classroom Management im Sportunterricht - Single View

Basic Information
Type of Course Seminar Long text
Number 079822 Short text
Term SS 2017 Hours per week in term 2
Expected no. of participants Study Year
Max. participants 25
Credits Assignment enrollment
Hyperlink
Language german
application period
Department :
Fachbereich 07 Psychologie und Sportwissenschaft
Dates/Times/Location Group: [no name] iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Lecturer Status Remarks Cancelled on Max. participants
show single terms
iCalendar export for Outlook
Wed. 08:00 to 10:00 weekly Leonardo-Campus 13 - LEO SH        
show single terms
iCalendar export for Outlook
Wed. 08:00 to 10:00 weekly Leonardo-Campus 13 - LEO 13.33        
Group [no name]:
 


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Golenia, Marion, Dr. responsible
Curriculae
Graduation - Curricula Sem ECTS Bereich Teilgebiet
MEd Berufskollegs - Sport (E4 098 14) -
MEd HRSGe - Sport (E2 098 14) -
MEd Gymnasien u Gesamt - Sport (E3 098 14) -
MEd Grundschulen - Sport (E1 098 14) -
Exams / Modules
Number of Exam Module
11003 2. Seminar - MEd Berufskollegs Sport Version 2014
11002 1. Seminar - MEd Berufskollegs Sport Version 2014
11003 2. Seminar - MEd Gymnasien u Gesamt Sport Version 2014
11002 1. Seminar - MEd Gymnasien u Gesamt Sport Version 2014
11003 2. Seminar (drei Leistungspunkte) - MEd HRSGe Sport Version 2014
11002 1. Seminar (zwei Leistungspunkte) - MEd HRSGe Sport Version 2014
11002 Seminar - MEd Grundschulen Sport Version 2014
Assign to Departments
Fachbereich 07 Psychologie und Sportwissenschaft
Contents
Remarks

Bitte beachten Sie das gesonderte Wahlverfahren für Seminarveranstaltungen der Sportdidaktik sowie für die Methodenseminare im Praxissemester vom Mo, 13.03.- So, 26.03.2017.

Learning Content

Damit Schülerinnen und Schüler im Sportunterricht gut lernen können, ist eine effektive Klassenführung wichtig. Was das genau heißt, welche Strategien hierfür bedeutsam sind und mit welchen Maßnahmen Lehrkräfte eine gute Klassenführung erreichen, soll in diesem Seminar bearbeitet werden. Neben der Vermittlung der theoretischen Grundlagen sollen auch praktische Übungen durchgeführt werden.


Structure Tree
Lecture not found in this Term. Lecture is in Term SS 2017 , Currentterm: WiSe 2022/23