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Postcolonial Postmortems - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 096677 Kurztext
Semester SS 2019 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Studienjahr
Max. Teilnehmer/-innen 24
Credits Belegung Belegpflicht
Hyperlink
Sprache englisch
Belegungsfrist
Einrichtung :
Englisches Seminar
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 08:30 bis 10:00 woch Johannisstr. 12-20 - ES 226       12.06.2019: Pfingstferien
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Stein, Mark, Prof. Dr. verantwort
Studiengänge
Abschluss - Studiengang Sem ECTS Bereich Teilgebiet
Zwei-Fach-Bachelor - Anglistik / Amerikanistik (L2 941 11) -
Bachelor Berufskollegs - Englisch (LF 049 11) -
Bachelor Grundschulen - Englisch (LG 049 11) -
Bachelor HRSGe - Englisch (LH 049 11) -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Modul
16001 Literary and Cultural Studies Level II - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
16001 Literary and Cultural Studies Level II - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
Zuordnung zu Einrichtungen
Fachbereich 09 Philologie
Inhalt
Kommentar

Crime has long cut across national boundaries and recent crime fiction has tended to do the same. Migrant detectives, postcolonial policewomen, transcultural operatives are now the order of the day, almost. Vital clues require ”transcultural forms of understanding”, and to readers the investigation ”discloses new interpretive methods and processes of social investigation, often challenging facile interpretations of the postcolonial world order”.

What are the forms, tropes, and issues that mark this emerging crime fiction? What does a 'postcolonial' perspective bring to this genre ”apart from the well-known, and valid, discourses of resistance, subversion and ethnicity?” The 'postmortem' of the postcolonial ”not only alludes to the investigation of the victim's remains, but also to the body of the individual text and its contexts”. 

Participants are expected to chair a session, offer a presentation, and/or write a term paper which engages with some of the above topics. Confirmed participants will receive a list of four set texts by email and are expected (a) to get copies of these novels and (b) read them before the first session. There will be a mandatory reading test on these novels for all participants in April, the exact date will be discussed in the first session (10.04.19). Term papers (5.000 words) will be due eight weeks after the last class. 

mandatory reading:

Ishiguro, Kazuo. When We Were Orphans. Faber and Faber, 2005.

wa Ngugi, Mukoma. Nairobi Heat. Melville House, 2011.

Makhowa, Angela. Red Ink. Picador Africa, 2007.

Ross, Jacob. The Bone Readers. Peepal Tree Press Ltd, 2016.

Bemerkung

Participants are expected to chair a session, offer a presentation, and/or write a term paper.
There will be a mandatory reading test on these novels for all participants at the beginning of the semester.
Term papers (5.000 words) will be due eight weeks after the last class. 

 

First session: April 10th, 2019

Voraussetzungen

There will be a mandatory reading test on these novels for all participants at the beginning of the semester. 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2019 , Aktuelles Semester: WiSe 2022/23