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Anglophone Arab Representations - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung Langtext
Veranstaltungsnummer 094231 Kurztext
Semester WS 2013/14 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Studienjahr
Max. Teilnehmer/-innen 444
Credits Belegung Belegpflicht
Hyperlink
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 16:00 bis 18:00 woch Johannisstr. 12-20 - Audi Max        
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Schmitz, Markus, Priv.-Doz. Dr. verantwort
Studiengänge
Abschluss - Studiengang Sem ECTS Bereich Teilgebiet
Master of Ed. GHRGe/HRGe - Englisch (M2 049 8) -
Master of Ed. LA Bk. 2-F - Englisch (M7 049 8) -
Zwei-Fach-Bachelor - Anglistik / Amerikanistik (L2 941 11) -
Bachelor Berufskollegs - Englisch (LF 049 11) -
Bachelor Grundschulen - Englisch (LG 049 11) -
Bachelor HRSGe - Englisch (LH 049 11) -
Bachelor BAB - Englisch (BF 049 7) -
Bachelor KJ (G) - Englisch (BG 049 7) -
Bachelor (2-Fach) - Anglistik / Amerikanistik (B2 941 7) -
Bachelor KJ (HRGe) - Englisch (BH 049 7) -
Master of Ed. LA Gym/Ges - Englisch (M3 049 8) -
Master - National and Transnational Studies: Literature, Culture, Language (88 992 7) -
Master - National and Transnational Studies: Literature, Culture, Language (88 992 0) -
Master - British, American and Postcolonial Studies (88 407 8) -
Studium im Alter - studium generale (A1 STG 0) -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Modul
13003 Vorlesung - Bachelor KJ (HRGe) Englisch Version 2007
13003 Vorlesung - Bachelor KJ (G) Englisch Version 2007
13003 Vorlesung - Bachelor BAB Englisch Version 2007
13003 Vorlesung - Bachelor (2-Fach) Anglistik/Amerikanistik Version 2007
16001 Vorlesung mit Independent Study Group Reading Class - Bachelor (2-Fach) Anglistik/Amerikanistik Version 2007
13001 Literary and Cultural Studies - Bachelor HRSGe Englisch Version 2011
13001 Literary and Cultural Studies - Bachelor Grundschulen Englisch Version 2011
13002 Literary and Cultural Studies mit Reading List - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
13001 Literary and Cultural Studies ohne Reading List - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
13002 Literary and Cultural Studies mit Reading List - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
13001 Literary and Cultural Studies ohne Reading List - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
16002 Literary and Cultural Studies ohne Research Group - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
16003 Literary and Cultural Studies mit Research Group - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
16002 Literary and Cultural Studies ohne Research Group - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
16003 Literary and Cultural Studies mit Research Group - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
Zuordnung zu Einrichtungen
Fachbereich 09 Philologie
Inhalt
Kommentar

Although Anglophone Arab literature has been in existence at least since the early 20th century, it has only recently begun to be recognized as an academic research field in its own right. The last two decades have seen a dramatic increase in Anglophone works by Arab writers and artists, creating both new spaces for their diverse voices as well as new urgencies of expression and criticism.

Anglophone Arab representations have moved from early assimilationist (and often self-orientalizing) defensiveness to critical self-assertion and narrative counter-strategies of correlation. Speaking to their own realities and charting spaces for their own trues (and lies!) beyond the stereotypical representations of Orientalism and Occidentalism, contemporary writers and artists call for political liberation on the global level and for individual emancipation within specific local contexts. Their creative works blur both the reductionist cultural binary of the European-American West versus the Arab-Islamic East as well as this binary’s implicit claim of authentic places of origin and destinations of assimilation.

Focusing on the post 9/11 era, the lecture offers a wide-ranging overview of cultural articulations produced by Arab intellectuals across the world. Ranging from the writings of the first New York City based émigré school of Arab writing in English to recent audio-visual interventions by Arab transmigrants into the spheres of international concept and performance art, it explores the transformation of literary and artistic practice in relation to shifting local and global contexts. The lecture places these works within the larger nomenclature of postcolonialism.

Literatur

t.b.a.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2013/14 , Aktuelles Semester: WiSe 2022/23