Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Local sites, global contexts – the transnational trajectories of love and sexuality - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 094394 Kurztext
Semester WS 2013/14 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Studienjahr
Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Hyperlink
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 16:00 woch Johannisstr. 12-20 - ES 131        
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kögler, Caroline, Priv.-Doz. Dr. verantwort
Studiengänge
Abschluss - Studiengang Sem ECTS Bereich Teilgebiet
Bachelor HRSGe - Englisch (LH 049 11) -
Bachelor Grundschulen - Englisch (LG 049 11) -
Bachelor Berufskollegs - Englisch (LF 049 11) -
Zwei-Fach-Bachelor - Anglistik / Amerikanistik (L2 941 11) -
Bachelor (2-Fach) - Anglistik / Amerikanistik (B2 941 7) -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Modul
16002 Seminar Level 2 Literatur- und Kulturwissenschaft - Bachelor (2-Fach) Anglistik/Amerikanistik Version 2007
16001 Literary and Cultural Studies Level II - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
16001 Literary and Cultural Studies Level II - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
19002 Studies in British, American and Postcolonial Language and Literature (at home) - Zwei-Fach-Bachelor Anglistik/Amerikanistik Version 2011
19002 Studies in British, American and Postcolonial Language and Literature (at home) - Bachelor Berufskollegs Englisch Version 2011
16002 Studies in British, American and Postcolonial Language and Literature (at home) - Bachelor Grundschulen Englisch Version 2011
16002 Studies in British, American and Postcolonial Language and Literature (at home) - Bachelor HRSGe Englisch Version 2011
Zuordnung zu Einrichtungen
Fachbereich 09 Philologie
Inhalt
Kommentar

Love and sexuality are often considered to be private affairs, belonging within the spheres of the house or family. In very many contexts and locales, however, they have been embattled markers of group identity and group loyality. Where homosexualities are perceived to contradict normative gender behaviour, such perceptions are often embedded in broader identity narratives of religion, culture, and/or nationalism, regulating group belonging and the access to certain rights. In postcolonial contexts today, homosexualities are often constructed as ‘colonial’ or ‘Western’ imports that are essentially ‘foreign’ to e.g. ‘Jamaican,’ ‘African,’ or ‘Indian’ culture, something to which both domestic and non-domestic gay rights activists increasingly raise objections. This seminar engages with examples of literary works which negotiate love and sexuality in these locales and which have uniquely given a voice to queer amorous practices, challenging heteronormative narratives of culture, religion, and/or national identity at the same time. We will investigate the (trans-)national reception of these texts and how they fit in with broader conceptions of a globalising ‘gay culture.’ This is not least to caution against premature perceptions of Western constructs of sexuality as normative, and to point out some of the problems involved with constructing the notion of a transnational ‘queer folk.’

To attend the seminar, please read the following books, all available on Amazon.de. There will be a quiz in the first session, to ensure you have read the novels:

Michelle Cliff’s Abeng ( 1995)

Shani Mootoo’s Cereus Blooms at Night (1996)

Jude Dibia’s Walking with Shadows (2005)

R. Raj Rao’s Hostel Room 131 (2010)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2013/14 , Aktuelles Semester: WiSe 2022/23